Det stoOora SOPKRIGET!

Hello!!!!


Shioiiit, vad less jag bliiiir!

När jag kom hem idag så satte jag mej ner för att skriva ner dagens äventyr och oäventyr...

Tog mej en timme ungefär, när jag skulle lägga ut den så stod bara ERROR!

Fan allt jag skrivit var borta.

Så bu gör jag ett till försök. Inte lika impulsivt och roligt. Men men....


Idag har jag haft en relativt 3vlig och lugn dag på jobbet. Ninis var där o då e det organiserat o fint när man kommer. Me like.

Jobbade till 20:00 idag.
Lite folk o ingen nämnvärd stress. Faktiskt haft en gäng danskar där idag oxå, men ingen klagomål p maten (?!) )(What?)

Nä dom var relativt nöjda idag.... =)


Har just haft ett dagligt skvaller samtal med Ninis i telefååååen, alltid lika 3vligt. Så slipper karln höra dessa gnat om stekt korv, barnpannkaka, C45 C345 och C16...
Thank You, Spank You, Nina!



-----------------------------------------------------

SOP KRIGET

Som den soffpotatis man varit, så har man inte haft mycket energi till övers när man kommer hem.
Varken till familjen eller till alla hus-nödvändighetsmål.....


Angelica vaknar.
Går till jobbet.
Jobbar.
Kommer hem.
Somnar.
Dito.
Om igen.

Ha ha.


Ja man har inte varit rolig..... Men nu börjar kroppen anpassa sej, och energin finns kvar någorlunda när man kommer hem, likaså humorn....=)

Meeeen, pga av all slapphet o trötthet Angelican har spridit omkring sig i hemmet, har det startat ett SOP KRIG!

Skit löjligt, roligt, och fyllt av ironi!!!!


This is the story:


Om en soppåse är full, knyter jag ihop den, ställer den i ett hörn, för att "gå ut med den nästa gång jag har vägarna förbi soptunnan".

Yeah right!

Jag är på väg, men glömmer lätt.

Så okej, älskling, den har blivit stående några gånger.


Så en dag när jag kommer hem såsatt en lapp på väggen, med diverse text, bilder mm....

image19

Inklusive en liten lapp på påsen med en tids angivelse (alltså när jag ställde den där).
image20

Morgonen efter glömde jag ta ut påsen, och när jag sedan kom hem från jobbet satt det en lapp till på påsen!!!!!
En bötes lapp med tidpunkt och datum. Plus en "avgift" på 300:- i "sopavgift"...*LOL*
image21

Ha ha ha.....

Man kan ju inte låta bli att tänka att ta ut påsen själv hade tagit 1 minut, medans detta "lapp-krig" har han ägnat mkt tid till!

Humor när den e som bäst!


Hursomhelst, så ska man inte vara sämre själv. Lite humor hämnd skall man ju ha.

Älsklingen dricker ca 10burkar Coca-Cola om dagen. Dess burkar sparar han i en sop säck som han" ska panta". Ja ja.

Så jag märkte ut hans burksamling med en lapp jag me.

Jag är inte den som e den, inte.....

(och ja, jag vet att jag stavat fel på hans namn i all iver. Lundberg, inte Ludberg heter han.

Ja, ska man "tjafsa och bråka" lite ska man fan göra det med humor.

image18

Rolig har vi iallfall i det Gula huset!

Love you älskling. Du e knäpp o jag med!

-----------------------------------------------------




En annan sak som jag inte nämt hittils är att jag är en flipper intresserad liten Flicka!
Äger 5 spel själv, och har ett litet "spelrum".

Är även medlem i Sundsvalls flipper Sällskap. Vi kör flipper träffar med tävlingar och ranking.

Nu är det ett tag sedan sist, för ingen har tid.

Men jag är rankad etta av oss som e med!

Det kan vara mest tur, men hoppas det ingår en gnutta skicklighet...

*LOL*

Här har vi mitt spelrum på nedervåningen.

(Och ja jag vet, bilden e suddig, men den e tagen med en mobilkamera i mörkret.......)


image22

Dagens SMS/MMS:

Fick ett MMs av Mia S med en bild på hennes lillpojk som blivit såååå stor! Då blev jag glader!


Dagens Citat:

Från en gammal, gammal tant, på jobbet:

-"Jag har ställt mitt glas under automaten, men det kommer ingen Fanta!"

(Berättar för damen att hon måste ta glaset och trycka mot automaten....*suck*)

-"Usch, vilka moderniteter ni skaffar er nuförtiden, hmmprffh!!!"

(Rolig, men samtidigt tragisk...humor) He he he................

Well well, that´s all folks. Tack och godnatt från Angelican!

Puss o kram från en trasig Gam!


Kommentarer
Postat av: Dala

Herregud, sopkrig.. omg, värsta ja har hört! Men lite underhållande var de ju.. =)

2007-08-03 @ 07:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback