Kidnappning, födelsedag, polsk fylla och Kaos

Ballifjong!


 

Detta kommer att bli det längsta inlägget jag någonsin kommer att skriva!

För det första har jag haft så fullt upp så jag missat några dagars bloggande 
och har dessutom haft en av de
mest
underliga/
roliga/
överranskade dag i hela mitt liv!


---------------------------------------------

I fredags fyllde jag ju år!

Var inte så mycket planerat.

Eftersom alla jag pratat med var upptagna och ingen vill komma och grilla hos mej så bestämde jag mig för att ta en shopping tur på stan, hämta ut mina nya glasögon.

Sedan var det planerat o ta en sväng till mormor och morfar.

Efter det grillning och kanske en öl.


NOT! Kan jag lova!

Dagen blev radikalt mycket mer annorlunda!


Väldigt synd att jag inte hade kamera med mej, men det e ju inte lätt o veta. Så bilderna e tagna med en suddig mobil.
(Klicka för o se dem större...)


The ÖVERRASKNING:


Det hela började med att Veronica "hade fått fel på bilen". Så hon skulle komma och dricka kaffe klockan elva.

Fint, då sover jag länge tänkte jag.

Dock skyndade sig Fredrik att ordnat ett varmt bad åt mej på morronen så jag klev upp och i iallfall.


När hon kom låg jag fortfarande i bad, men hon jagade snabbt upp mej!

Å inget kaffe ville hon ha heller?!

Hon erbjöd sig att skjutsa mej till stan, men fort skulle det går. Så det blev en snabb sminkning och sedan bar det iväg!


Dock han jag knappt till bilen innan jag fick på mej en ögonbindel, Surprise!

Grymt förvånad blev jag!


Jag vart körd till en park (med mycket snurrande i rondeller för att jag inte skulle kunna räkna ut vart jag var eller skulle!)

I parken var det uppdukat en StOOoooOr picknick, med massor av mat, ostar vin och en massa öl!

Vart jätte rörd och tyckte att hon hade överraskat mej mer än nånsin. Jag har aldrig ätit en ordentlig picknick och har inte heller blivit kidnappad!


Efter en massa öl och mat i magen skulle vi vidare till etapp två fick jag höra.

Strax här fick jag oxå veta att de hade ringt och avboka mina besök för dagen =)


Fanns det mer?

Aha!


Vart tagen till Belle Visage där en grymt stor relax avdelning var bokad med massor av tända ljus, bubbel bad och bastu.

Där öppnades det skumpa och dracks mer.

Snackade en massa och hade det hur mysigt som helst!

 

Efter vi var klar och hade snyggat till oss, skulle vi gå en promenad sa hon.

Till västermalm och kolla på en sak + att jag behövde nyktras till.
Och då var klockan bara typ 14.00!


Vi gick förbi nya bowling O´learys och hon övertalade mej att vi skulle gå in o kika lite o kanske ta en till öl.

Och där sitter brorsan!

Förvånad igen!!!!


Så mer öl och Bowling. Skit kul!

Sedan var min bror tvungen och fara för han skulle ut på krogen med en kompis. Jaha tänkte jag??!

Ja ja. Inget skumt med det inte.


       

Veronica och jag fortsatte våran vända. Gick runt på stan.

Fixade mina glasögon, hon gick runt och små handlade på en massa ställen.

Jag i mina nya brillz:



Tog sedan bussen hem, och när vi hoppade av såg jag gubben som äger pizzerian som alltid snackar så mycket.....


Så vi stannade till där och drack en till öl och snackade lite mera skit.

Så nästa gång skulle jag få gratis pizza. Ha ha ha....



När jag kom hem så tyckte jag vi skulle vila lite eftersom jag hade
"rätt mycket innanför västen" he he!!!

Fredrik sa att jag bör gå och kolla på balkongen först....


Trodde jag skulle svimma!!!


Där satt mina gamla klasskamrater, vänner från Härnösand.

Deras pojkvänner, skit trevliga!

Brorsan och Markus!!!

Roger ramlade in och Anna med Gizze!

Fan, nästan alla utav mina nära och kära!


Så rörd har jag inte känt mej på länge!

Grät lite, var överröst med Champagne, blommor och presenter och kramar!

Dessutom sken solen, kung musik och en grymt stämning!

       


Så tack alla underbara vänner!

För att ni kom!

Och Veronica för att du är en sån fin vän!

Och Ante!!!!!!!!!! Brorsan!!!!!

Annis, Gizze, Jenny, Carro, Peter, Tom!
Hannja, Magda!
Och tack min älskade sambo och älskling för att du arrangerade och ordnade allt detta för min skull!

För en underbar fest och för all omtanke!

Ingen kan få en att känna sig älskad som ni!


Vet inte hur jag ska kunna återgälda er alla!

Fan det här behövde jag. KÄRLEK!

Weeheeeiiiiiiiiiiii!

Helt mållös egentligen!



Som sagt, lyckad fest och diskarna från polen var här och fyllnade på en sväng ha ha ha.

Alltid kul o se!

Tvingade i dem kräftor och Svensk vodka!


Ida du var saknad!

Och Ninicus och Kajsen!

Det fanns tomrum efter er med!


Dagen efteråt var det tungt att kliva upp till jobbet.

Klarade mej med nöd och näppe förbi en blås kontroll....Heh....*pust*


---------------------------------------------

När jag kom sa Jenni att det var någon som väntade på mej i kyl! Och där stod Kärleks Kaj!

Arrangemang med världens snyggaste Kaj, med bandana, karra och söta örhängen! Tackar Jenni och Kajser!


---------------------------------------------

Dagen efter (läs lördag) var det Hannjas födelsedags fest!

Var svintrött, men samtidigt tyckte jag att det var hövligt att kika förbi.

Det var ju betydligt lugnare partaj.

Lite kakor, chips och en massa vodka.

Jag tog det dock lugnt jag....inte tvärsugen på spiritus kan ja lova.

Mange vart tvär packad, men svintrevlig. Skitkul! Du e lätt välkommen hädanefter hem till mej på alla mina fester!

     

     

Hannja var oxå i "kan-inte-gå" stadium.

Snackade en massa, men åkte hem tidigt.

Här e två bilder från deras tillfälliga hem!
Studentkorridor/ Anstalts looken.

 


---------------------------------------------

Idag har det varit ett smått kaos på jobbet.
Återigen kom inte Madde och jag ringdes upp och in av chefen tio minuter efter öppning.

Det finns ju småflickor som inte vet varför man har ett arbete!
Apa, snorunge. Jag hatar att ordna upp andras SKIT!!!!!!

När jag kom fanns ju såklart inget förberett och hela dagen vart helt oorganiserad pga av det.
Man hinner lixom aldrig ikapp sej.
Jag vill inte jobba med oansvariga Bäbisar!!!
Detta är du, en måndag morron.



Hälsningar från mej och NINA!!!!!!

Duuur...ditt arsle:



Som tur var lånade Kajser ut sin flicka Bea, så det ordnade till sej vid 4.

O tur var ju det, för då kom en relativt oväntad lunch rusch.

Och Jimmy har fan jobbat hårt idag!


 ---------------------------------------------

Nä fy fan. Nu ska man försöka återhämta lite tid med familjen.

Klart slut från det gula huset.

Kram från


image159


Kommentarer
Postat av: Nina

HAHAHAHAHAH Det var det bästa jag har läst den här dagen! Du är så real i dina inlägg så det är fan inte klokt! Det är väl därför jag tycker så mkt om Dig Fröken A!
Ja,Madde...ser vi dig på stan så kan jag bara ge ett gott råd.Och det är-SPRING!!!!!!
Roliga bilder från Pol-Festen.Mange och Hanja ser ju riktigt aspackade ut.Ångest att man inte var med,men det blir väl fler såna nu snart när Bea snart sticker....
Du är bäst Angelizz!!!
Ses imörra! Kramar från Kambodja HOHO=)

2007-08-27 @ 22:09:32
Postat av: BrODEr!

Riktigt skoj att läsa, Orkar inte skriva nå mer då ja är död efter jobbet.. men något har ja iaf skrivit :)

2007-08-28 @ 02:03:54
Postat av: Angelica

Ha ha, tackar Ninicus. o broder. Det vart ganska myclket knapprande innan jag fick ihop skiten =)

2007-08-28 @ 07:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback