Tomtar, krig och mat

image170


Hello Hello!


Idag har varit en trevlig dag med otrevligt väder!
Känns som om sommaren bara rann bort, huxflux på en dag typ.
Kallt, mörkt och ruskigt.
Är det höst nu på riktigt måntro??




---------------------------------

Jobbat med Nina idag, känns alltid lika bra. Flyter lixom på o man behöver inte oroa sig över allt. Nice-ing!

Slutade vid 14.30 och gick en sväng på Ikano för o shoppa lite.
Som vanligt hittar man alltid en massa när man egentligen inte har råd. Men när man väl har lite slantar o vill "treata" sej me nåt fint, hittar man typ inget!

Mest åt andra. Tröja och ett par rockig stövlar åt Tiger.
Lite schampo o smink.

Jo förresten. en sjal på Monki, min Love store.
En stor svart/vit kontrastig sjal. Me like!

  

Fast nu börjar dom vara lite tjatiga. Ja på Monki alltså.
Men bara lite än så länge.
Samma kläder som vid öppningen.
Och är det inte samma så e det samma mönster typ.

---------------------------------

Vart sedan "påhoppad" av en telefon försäljare som vill jag skulle skaffa mej ett parlino kontantkort. Hatar sånt. MEEEEEN, har alltid älskat parlino tomtaran.
Så grymt fula, och de har verkligen hittat ett litet kryp in i mitt lilla hjärta!
Så först fnyste jag bort henne (ja försäljaren alltså)  o fräste att jag hade minnsann abbonemang, jag!

Men tvärstopp och backade.
Där stod en kille med 10 stycken neon gröna parlino tomtar!!!!
Aaaarghhhh!
Och direkt säger han:
-Det e tomtarna du fastna för va?!
Jepp, tjat tjata tjata....
Ja ska bara ha en.
Fick inte köpa den o han fick bara inte ge bort dem om jag inte bytt till Parlino.
Eller hur, nog fan e ja duktig på o tjata.
För till sist så fick jag en för att " jag var så söt" He he he.
Here he is, my Beauty!

  I Like You Mr. Parlino Tomte


---------------------------------


När jag stod och lagade mat idag fick jag syn på en sop påse jag glömt.
Fan.
Och det kanske ni vet vad det betyder?
Krig! Det stora sop-kriget är återigen igångsatt!
AArrrARhhghh!

   
(Vill dock bara påpeka att d
et e fan fel datum på påsen.
Jag glömde den, den 27:e, inte 26:e) HE he....


---------------------------------



Provat ett nytt spel till Nintendo Wii:n idag!
Helt vrickat, verkligen helt vrickat.
Egentligen kanske ett spel för dem lite yngre, men vafan, det underhöll mej lätt i över en timme!
Heter "Cooking Mama".

Och det sjuka är att det går ut på o laga mat.
Välj en maträtt, och sedan ska du typ hacka sallad, baka tårtor, rensa räkor och samman sätta maträtter.
Snabbt ska det gå och snyggt ska det bli.

Kom på mej när jag satt och hackade där med Wii:kontrollen, fan vad trött man blir i fingrarna. Konstigt, näe?
För jag gör ju fan inget annat på jobbet än o hackar grönsaker!!!! DUH!
Fattar fan inte hur detta kunde/kan underhålla mej.
Hade lätt gett detta till Ninicus o Kajser om de hade en Wii!
Ha ha.
Jag och en till grabbarna i köket oxå. Eftersom man faktiskt får steka hamburgare om man vill, ha ha ha.




---------------------------------


Ja och sedan.
Igår ringde en gemensam vän till Fredrik och mej.
Dick.
Han har varit och jobbat i Norge och ska komma hem nu.
Men han har sålt huset, efterso han varit borta så länge och inte riktigt vetat vad han velat.
Så nu ville han bo hos oss ett tag tills han hittar nåt nytt....J
a, vad kan det handla om..?
Vet inte men antar 1 eller 2 veckor kanske.
 Eller kanske tre? Ähhe man vet inte riktigt.
Och själv klart Dick.
Det e lugnt.

Mi Casa, es Su Casa!

Välkommen till det gula huset, mannen.

---------------------------------

Grattis Jenni, gull gumman!
Min alldeles egna Kaj!
Hoppas du får en helt underbar dag imorron, och ikväll!!!!
Provade ringa för att kontrollera nykterhets graden, men du svarade inte. Hur skall man tolka det..hmmm? (*garv*)
Förresten riktigt trevligt sammanträffande att både di och min födelsedag inföll på våra lediga dagar! Nice-ing!
Vi hörs imorron då...Kram!!!!!!!!!!!!!!!



image169

---------------------------------



Godnatt kramar från det gula huset!!!!!
image175


Kommentarer
Postat av: BrODer

Fyffaaaan vilken hemsk tomte!!!!!!

2007-08-29 @ 01:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback