Missad husfest o livet i Thailand

Dear Bloggicus!

----------------------



Här i Thailand finns det fortfarande inget att klaga över.

Vädret är underbart.

Livet är underbart.



Vanlig dag alá Thai style:

Man vaknar klockan 8, 9 ungefär.

Då är klockan runt 3 på natten hos er.

I skalman takt, masar  vi oss ner till stranden.

För här är allt i frivillig slowmotion.

Tong kommer med kall öl, jag lägger mej ner med en bra bok.

Kanske ett dopp i havet, en strandpromenad,

ett sandslott, lite lunch

och på sin höjd lite krabb jakt.


Sedan går vi hem till vårat lilla rum.

Vilar lite mer, duschar och sedan går vi ut o käkar o dricker lite cocktails och kikar shopping.

Tror ni jag lider?

Well.

INTE!


----------------------


Dock undrar jag hur jag ska kunna göra en tvär omställning av både dygnsrytmen och stressnivån när jag kommer hem, eftersom planet landar den 26.e och jag ska direkt till jobbet den 27.e. LOL.

Det blir nog bra. Me hope.



----------------------


Igår kväll gick jag till ett internet café, satt där i över en timme, skrev och laddade upp bilder på bloggen.

Foton, skrev små mess till alla man känner, meeeeeeen:

Precis när jag skulle ladda upp allt, sa det bara pjong.

Borta.

Angelica frustrerad och less.

Men men.

Så nu blir det utan bilder.



----------------------


Har börjat kika över om vi ska hyra en longtailboat över dan o åka till Freedom beach, och lite andra småöar.

Snorkla, titta på firrar och slippa den värsta turismen.


----------------------


Sedan är det ingen som kommer behöva vara avundsjuk på någon som helst typ av solbränna när jag kommer hem.

Min hud brukar inte bli brun, och denna gång är det inget undantag.

Lite röd i huden och fått en massa fräknar.

Hah, ingen kommer tro att jag spenderat en månad i Thailand liggandes i en solstol.

Noway, eskimå huds Angelica.



----------------------



Och Jenni, brevid mitt hotel ligger en skobutik, du skulle dö om du va där.

Gick dit och tog lite bilder, o laddade upp så du skulle få se.

(Mja, inte nu längre dåe.....)

Affären är lika stor som Fyra DinSko ch det mesta kostar mellan 20-100 kronor.

Stövlar, sandaletter och pumps, you name it.

Där finns det verkligen unika grejjer.

Du skulle älska det, min lilla sko fetischt.

Grrrrr...




----------------------



Till mina kära FC:vänner

Imorgon är det festen med stort F.


Husfesten på Ikano.


Kom ihåg tjejjer, ni äger stället. Lätt.

Jag kan inte säga att jag inte är avundsjuka på er, dock skulle jag inte byta plats med er för allt i världen!


Jag spår:

Fanny tanterna rödrosiga o gnälliga utav billigt vin.

Alexander äter [pottatiis] och stampar takten till orkestern.

Bettan hugger huvudet av Ikano ledningen.

Ninicus slåss med Intersport snubben.

Stefan vrider sej på golvet o ropar på mamma

 medans polackerna visar vad dom går för i vodka race.

Och Jenni, ja, hon är ju bara Jenni.




Festa åt mej med, eller näääee - Festa som om jag vore med er!!!!!!

Ni får ha det så kul, och hälsa alla från mej!






Kram

Från

Angelica

In

The

Sun


Kommentarer
Postat av: brOder

Låter som ni har de grymt trevligt, själv är ja grrrymt döless på jobbet, måste ta ledigt mellan jul & nyår innan de går åt skogen!
Skulle oxå vilja åka båt till massa frekka småöar & snorkla! lite avis.. men faktiskt inte jätte mycke, men hade väl varit mer avis om ja hade varit där någon gång & sett hur bra de är..

Haré kanonus!

2007-11-16 @ 18:22:19
Postat av: Nina

Skööönt och höra från dig gumman =)
Jo,jag ska nog kanske fälla en eller flera kommentarer till intersport snubben,believe me!!!
Syskonen Ryfa ska oxå med sen blir det röjning =)!!!!
Saknar Dig mkt här i Köket,vill inget annat att Du kommer hem....
Ja,det låter knas när du måste ställa om Dig till SWE-TIME ;) MEN det grejjar Du !
Vi ska ha såå kul och Du hade så rätt det du skrev om A och E he he he ;) ja vi ska nog få i dom lite sprit oxå =) Ha det fortsatt Gött i Gött så ses vi snart ! KRAM KRAM KRAM

2007-11-16 @ 20:35:45
Postat av: jenni

Ja du min ros, Jenni hon komer bara vara Jenni. På det bästa sätt hon kan. HA ha. Är inte lång tid kvar nu innan damen kommer hem. Längtar efter att få se alla bilder (mest på skobutiken, he he) och efter min utlovade fingerapa. asg för den har hon väl inte glömt!! Fröken sko fetisch ska ut till birsta nu för ho behöver ett par svarta stövlar på festen ikväll. Tjolahopp mitt lilla halvtok, ikväll blir vi lillgammal. Kram kram

2007-11-17 @ 09:05:15
URL: http://ninaochjennis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback