Identiteter...

...och idioter.


Bara jag, straight and clean.

Igår kväll hade jag besök av en god vän till mig och med sig hade hon en väninna.
Jag kan inte påstå att jag hade särskildt trevligt.
Ja, tjejen var inte direkt otrevlig, hon vara bara i ett helt annat stadium i livet.

Helt motsatta värderingar, vilsen som få helt enkelt.
Och jag kunde känna igen mig i henne, så läskigt mycket.
Får rysningar och ilningar i ryggraden.
 
Har legat och tänkt. Både igår kväll och idag.
Att träffa en gammal liten kopia av sig själv och att se kontrasterna var fan nyttigt.
Fick mej att få upp ögonen liiiite till över vad jag har och vilka jag har omkring mej.
Vad jag värdesätter idag är något helt annat.


Jag är nöjd.
Om jag tittar tillbaka på vem jag varit, och hur det skulle kunnat sluta.
Vart jag kunde varit idag,
så är jag jävligt nöjd med vem jag blivit.



Självklart är jag absolut inte felfri eller perfekt.
Mycket kvar att lära i livets stora gåta.
Men jag är inte längre missnöjd med allt.

Dag för dag växer nya värderingar fram.

Jag är bara grymt lycklig och tacksam för mitt liv och det jag har idag.



Summan av det hela är nog att jag tycker att det e skönt att inte vara 17år.
Och absolut inte 23, men 17 i huvudet.

image204





Kramar från en funderande flicka.

Klart slut från det gula huset.

Kommentarer
Postat av: BrOdeR

Hmm, lite nyfiken vem du hade besök av & vilken kompis hon hade med sej..

2007-09-22 @ 17:32:03
Postat av: Angelica

Ida och nån annan jag ej vet vem det va.

2007-09-22 @ 20:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback