Att röka eller inte röka

image352

Att röka eller icke röka det är ju frågan.
Att det inte är helt ofarligt tänker jag inte ens gå in på.
Att det inte luktar frukt trädgård nämner jag inte heller.
Meeen, det är ju en njutning jag har svårt att avstå ifrån.

Läste på en blogg om att det kommit en elektronisk ciggarett man kan röka inomhus?!
Huh?
En E-Cig!
Tydligen kan det vara ett alternativ om man vill sluta röka, eller ha ha,
att andvända när man inte kan röka inne bara..
Det verkar vara en plast pryl som ser ut som en vanlig, men man blåser inte ut några skadlig ämnen och utsätter ingen för passiv förgiftning, men den innehåller nikotin. Var röken kommer ifrån, det har jag inte en aning om. Kanske bara för att det ska se och kännas effektfullt.
image351

I have no Idea...
Kika och köp på Buy a Cig eller läs mera på Wikipedia



Well..annars kan man ju skaffa sig en "Smoking jacket" så visar man ju iallfall att man är medveten om skadorna med rökning.
Det är en jacka man har när man röker, med genomskinlig lungor på framsidan.
Man blåser ut röken i kragen som hamnar i lungan och med tiden så blir "filtret" i lungorna mörkare och mörkare..
Kika på Smoking Jacket

image349


Om man nu ändå ska röka ute i kylan kan man ju alltid skaffa sig Smoking Mittens.

Ja ja...
Nu ska jag ut o avnjuta mig en ciggarett med ett svalt samvete.
Tjo.

image353

Kommentarer
Postat av: Din far

Klart att du ska sluta röka.....
köp hellre soppa till bilen för slantarna !!

2008-04-03 @ 23:10:39
Postat av: BrODer (lånat internet fortfarande..)

hehe, frekka alternativ

2008-04-04 @ 15:32:36
Postat av: jenni

Klockrena prylar, frågan är bara om man skulle vilja förnedra sig med "låtsas" ciggarett eller "lung" jacka. Ja ja som en "vis" kvinna sa Thats it.

2008-04-04 @ 19:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback