Veckan i 4 punkter + en massa bilder

image369





-Lé Fingér

Ofta när jag hackar grönsaker på jobbet, gör jag en massa andra saker samtidigt.
Pratar, tänker och pysslar.
Ibland går det bra. Ibland inte.
Förra måndagen gick det inte SÅ bra.
Jag skar av mej nästan hela finger toppen. Blodet sprutade och Angelicus fick åka till akuten och sy fast den.
Några timmar tog det.
Ha ha.
Är huvudet förvirrat får kroppen lida........
Tog bort stygnena igår. Själv, svårt o få en tid på vårdcentralen jue. Hårdrock. Nice.


 

På akuten, 4sprutor i fingret.

Sedan öppnade de fingret o kikade närmare så jag inte skurit sönder benet.
Efter det sydde de ihop.

Och plåstrade om mej lagomt fult.


 

Resultat:


   
      


Hade dock varit mera effekt fullt om jag tagit en bild medans blodet fortfarande sprutade.





-Renovering och inredning

Har ju lovat er en liten bildserie över min renovering - Projekt Zen - mitt gästrum.
Med influenser från Asien och Indien.
I stort sett klar, men detaljer och kuddhörnan är inte klar....

Här kommer  från scratch, tapetsering, väggmålningar till final deco:



Skiss:


 

Tapetsering:


         


Väggmålningar:

        

     


Lagomt less ibland:




Resultat (inte totalt klart, men....)

           





-Festen


Hade ju planerat sommarens största fest i lördags.
En månadsplanering och en del pengar var utlagda.
Vart helt okej, om man bortser ifrån att de flesta på festen blev så as as askanoners att de flesta åkte hem ganska tidigt.
Men ca 25 personer kom iallfall.

Kort och intensivt.
Vart inte så mycket bilder tagna heller.
Här kommer typ de få som vart nåt.

     

        

  



 

-Morsdag

Åkte Alnön runt med M/S medvind.
Mycket mysigt och vi kunde inte haft mera tur med vädrat.
 Buffé med "havets läckerheter"
(jag tycker dock att maten var rätt torr o begränsad med tanke på att det gick på 400:- )
Men i det stora hela en mycket mysig dag med mamma, bror och mormor/morfar.






Special dedication:
En bild på mej med lockigt hår till Nina.

Tack för lånet förresten....

Kram!

image406


Kommentarer
Postat av: Nina

Vad glad jag blir av att få se en uppdatering =)
Och en massa bilder,me like u know!
Har nyss haft främmande och tänkte dammsuga nu.Har till o med ansträngt både mig själv o far att göra rent under badkaret....shit asså,kanske inte är så bra och ha långt hår som jag ha ha!
SNUSKIGT VÄRRE!!!
Det kan man kalla SKITIGT!
Puss darling!

2008-05-27 @ 20:30:36
Postat av: Malin

vad fint rummet vart:)

2008-06-01 @ 21:14:46
URL: http://mykarma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback